Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki świadczenia usług przez gabinet psychologiczny FLOW Sp. zoo reprezentowany przez Aneta Gruszka, z siedzibą w Rogoźniku, 42-582 ul. Kościuszki 218 NIP: 6452562805, REGON: 384586962, KRS: 0000807807
Z usług psychologicznych mogą korzystać osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych. Możliwość korzystania z usług psychologicznych przez osoby nie posiadające pełnej zdolności do czynności prawnych uzależniona jest od wyrażenia pisemnej zgody przez ich prawnych opiekunów i skutecznego doręczenia oryginału zgody Usługodawcy.
Rozpoczęcie terapii poprzedzają spotkania o charakterze konsultacyjnym. Na tej podstawie psycholog/psychoterapeuta wspólnie z Klientem decyduje o rozpoczęciu psychoterapii: dokonuje wyboru formy terapii, omawia cele terapeutyczne, ustala zarys planu i zasad terapii i zapoznaje z nim Klienta lub w przypadku osób niepełnoletnich, rodzica/opiekuna.
Psycholog/psychoterapeuta zobowiązany jest do zachowania poufności danych osobowych Klienta, wyników diagnozy i przebiegu procesu terapeutycznego. Wyjątek stanowi sytuacja zagrażająca zdrowiu lub życiu Klienta.
Psycholog/psychoterapeuta może zrezygnować ze świadczenia pomocy, jeśli: problem Klienta wykracza poza zakres świadczonych usług, Klient nie ma możliwości pokrycia kosztów terapii lub w przypadku, gdy psycholog/psychoterapeuta nie jest w stanie zapewnić prawidłowej relacji między sobą a Klientem.
Klient ma prawo zdecydować o zakończeniu korzystania z pomocy psychologicznej lub psychoterapii, informując o tym psychologa/psychoterapeutę.
Zarówno pierwsza wizyta, jak i kolejne spotkania odbywają się wyłącznie po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
Zaświadczenia wydawane są tylko na wyraźną prośbę Klienta, w przypadku osób niepełnoletnich rodzica/opiekuna prawnego, z zastrzeżeniem 7-dniowego terminu odbioru . Odbiór zaświadczenia odbywa się tylko i wyłącznie osobiście w gabinecie.
W przypadku świadczenia usług psychologicznych dla dzieci i młodzieży: Zajęcia terapeutyczne przeprowadzane są na zlecenie rodzica/opiekuna. Podjęcie pracy terapeutycznej jest dobrowolne, uwzględniające wolę dziecka. Terapeuta odpowiada za dziecko w trakcie trwania sesji. Odpowiedzialność za dziecko przed i po terapii w momencie oczekiwania na terapię lub oczekiwania przez dziecko na rodziców po sesji ponosi rodzic/opiekun. Praca terapeutyczna oparta jest na celach ustalanych na konsultacji lub na początku procesu terapeutycznego. Rodzic informuje terapeutę o istotnych w życiu dziecka sprawach. Psycholog/psychoterapeuta jest zobowiązany do zachowania tajemnicy zawodowej, a więc pozyskane informacje w związku z wykonywaniem zawodu nie są ujawniane. Wyjątek stanowi sytuacja zagrożenia życia czy zdrowia dziecka lub innych osób. Psycholog/psychoterapeuta informuje rodzica/opiekuna o przebiegu i postępach terapii, a rodzic/opiekun przekazuje informację zwrotną dotyczącą efektywności zajęć, zachodzących zmian w funkcjonowaniu dziecka itp. Rodzic/opiekun ma prawo być obecny na sali podczas zajęć, jednak terapeuta może zasugerować konieczność opuszczenia sali lub pozostania na zajęciach, jeśli miało by to mieć wpływ na przebieg terapii.Rodzic/opiekun zobowiązuje się do przestrzegania zaleceń terapeuty dotyczących pracy i postępowania z dzieckiem.
Psycholog/psychoterapeuta wykonuje swoją pracę zgodnie z obowiązującymi standardami zawodowymi – kodeks etyczny.
Prowadzącego i klientów nie łączy żadna inna relacja/zależność/znajomość poza relacją terapeutyczną.
Psycholog/psychoterapeuta, w trosce o świadczenie wysokiej jakości usług, poddaje swoją pracę superwizji. W trakcie superwizji psychoterapeuta omawia kwestie związane z terapią klienta w taki sposób, aby uniemożliwić superwizorowi jego identyfikację. Superwizor zgodnie z przepisami prawa jest zobowiązany do przestrzegania tajemnicy zawodowej psychoterapeuty.
Psycholog/psychoterapeuta może zlecić dodatkowe konsultacje u specjalisty lub badania lekarskie w celu dogłębnej diagnozy i jak najlepszych efektów terapii.
Psycholog/psychoterapeuta nie ma obowiązku sporządzania dokumentacji w ramach prowadzonego procesu.
Psycholog/psychoterapeuta nie będzie występował w charakterze świadka w procesie sądowym.
Wynagrodzenie i sposób jego uiszczenia
Usługi świadczone w ramach gabinetu psychologicznego mają charakter odpłatny. Płatności należy dokonać gotówką lub blikiem po zakończonej sesji. Wizyty umówione poprzez stronę internetową płatne są z góry poprzez płatności online Przelewy24. Spóźnienie na wizytę nie powoduje przesunięcia jej w czasie ani nie obniża ich ceny. Klient może odwołać spotkanie 24 godziny przed planowanym rozpoczęciem sesji bez ponoszenia kosztów. W sytuacji nieobecności lub odwołania sesji w czasie krótszym niż 24 godziny ponosi pełny koszt (za wyjątkiem sytuacji losowej). Brak uiszczenia wynagrodzenia w odpowiedniej wysokości lub terminie powoduje, że Usługodawca nie ma obowiązku świadczenia usługi psychologicznej na rzecz Klienta w ramach zawartej umowy. Podczas trwania terapii jest możliwe odwołanie 2 spotkań z rzędu. Nieobecność na więcej niż 3 sesjach skutkuje przerwaniem procesu terapeutycznego. Psycholog prowadzący zobowiązuje się do pokrycia kosztu dojazdu poniesionego przez Klienta w sytuacji, w której ze względu na okoliczności losowe lub zdrowotne nie był w stanie dotrzeć na wizytę, a Klient poniósł już koszty dojazdu.
Zawarcie Umowy oraz płatności poprzez rejestrację online: W celu zawarcia Umowy poprzez rejestrację online Klient powinien:a) wybrać Specjalistę, miejsce oraz termin usługi spośród dostępnych terminów w kalendarzu oraz dokonać rezerwacji usługi za pomocą Rejestracji Online b) zapoznać się z niniejszym Regulaminem oraz zaakceptować jego warunki, a także zapoznać się z Polityką Prywatności;c) opłacić Usługę w formie przelewu za pośrednictwem operatora Przelewy24
Opłaty, w wysokości zgodnej z Cennikiem, należy dokonać w formie przelewu za pośrednictwem operatora Przelewy24 Przed potwierdzeniem rezerwacji Klient musi wyrazić zgodę na wykonanie Umowy i rozpoczęcie świadczenia Usługi przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. Po spełnieniu wykonaniu Usługi Klient utraci prawo do odstąpienia od Umowy. Klient dokonując rezerwacji zobowiązuje się do uiszczenia wynagrodzenia. Płatność powinna być dokonana przed rozpoczęciem świadczenia usługi, zaś brak jej dokonania w pełnej wysokości powoduje, że Usługodawca nie ma obowiązku świadczenia usługi. Umowa o świadczenie Usługi psychologicznej zawarta zostaje z momentem jej opłacenia. Zapłata nie jest zaliczką i jest bezzwrotna, ale Klient bez konsekwencji może przełożyć wizytę na inną datę przed upływem 24 godzin od zarezerwowanego terminu sesji. W przypadku, gdy z jakiejś przyczyny dokonanie płatności nastąpi po anulowaniu wstępnej rezerwacji usługi Klient może ponownie wybrać inny termin zamówionej usługi u Specjalisty lub wnioskować o zwrot Gabinet psychologiczny Flow sp. zoo Aneta Gruszka na życzenie Klienta wystawi fakturę obejmującą uiszczoną kwotę za usługę. Klient chcący otrzymać taki dokument zobowiązany jest przesłać e-mailem na adres anetagruszka.pl@gmail.com dane niezbędne do jej wystawienia: imię i nazwisko, adres oraz NIP. Chęć otrzymania faktury powinna być złożona najpóźniej w dniu zawarcia Umowy. Faktura będzie wysłana Klientowi automatycznie drogą elektroniczną po zaksięgowaniu płatności lub przekazana osobiście. Usługi psychologiczne wykonywane są każdorazowo przez Specjalistę na zasadach określonych w Ustawie o zawodzie psychologa.
Prawo odstąpienia od Umowy. Klientowi przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w terminie 14 dni od dnia zawarcia Umowy, bez podania przyczyny, z zastrzeżeniem ust. 6.Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie). Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Klient wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, z zastrzeżeniem ust. 6 niniejszego paragrafu. Prawo odstąpienia od Umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umowy o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia utraci prawo odstąpienia od Umowy.
Postępowanie reklamacyjne i rozwiązywanie sporów. Reklamacja powinna zawierać:a) oznaczenie Klienta, w szczególności: jego imię i nazwisko, adres zamieszkania lub siedziby, adres poczty elektronicznej;b) dokładne przedstawienie problemu stanowiącego przyczynę reklamacji.Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana do Klienta w wiadomości e-mail wysłanej na adres podany w formularzu rejestracyjnym. Termin na rozpatrzenie reklamacji wynosi 14 dni.
Gabinet psychologiczny FLOW Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu, jak również wprowadzenia modyfikacji cen za prowadzone usługi. Klient zostanie poinformowany o zmianie cennika z miesięcznym wyprzedzeniem.
Podpisanie przez Klienta regulaminu jest jednoznaczne ze zobowiązaniem się do jego przestrzegania.